DEDEMİN MİRASI ETKİNLİK
TAKVİMİ |
WEB
2.0 ARAÇLARI |
WEB
2.0 ARAÇ LİNKİ |
PROJEMİZ |
|
|
Okul Şehir Tanıtımı |
CANVA MAKERMOON |
|
Proje Tanıtım Videosu ve Proje Kurallarımız |
CANVA |
|
KARMA ÖĞRENCİ GRUPLARIMIZ |
KEAMK |
|
VİDEO VE FOTOĞRAF DÜZENLEME |
FACEPİXELİZER
REMOVEBG MAKERMOON PİZAP
PHOTOCOLLAGE PHOTOEDİTORAPPS |
|
ŞUBAT AYI ÇALIŞMALARI |
|
|
1.Hafta |
|
|
Projedeki Öğretmenlerin Tanışması |
ZOOM |
|
Veli-Öğrenci proje tanıtımı |
ZOOM |
|
2.Hafta |
|
|
Proje Logo ve Afiş Çalışmaları |
CANVA |
|
Proje Logo ve Afişin Belirlenmesi |
GOOGLE FORM |
|
3.Hafta |
|
|
Oyun Araştırmaları |
|
|
4.Hafta |
|
|
Bulunan Oyunları Anlatan Afiş Tasarımı |
CANVA |
|
Kodlama Etkinliği |
|
|
MART AYI ÇALIŞMALARI |
|
|
5.Hafta |
|
|
Oyunların Öğretilmesi ve Oynanılması- |
|
|
Oyunlarla İlgili Sayışma Ve Bilmece Yazma
Etkinliği |
PADLET
PHOTOCOLLAGE |
|
6.hafta |
|
|
Ortak Ürün -Akrostiş Çalışması |
PADLET CANVA GOOGLE DOKÜMANLAR |
https://tr.padlet.com/
https://docs.google.com/document/
https://www.canva.com/tr_tr/ |
Kelime Bulutu |
WORDART COGGLE |
https://wordart.com/ud3fnd67eb5o/kelime-bulutu
https://coggle.it/ |
7.Hafta |
|
|
Yap-Boz Çalışması |
JİGSAWPLANET JİGSAWEXPLORER |
https://www.jigsawplanet.com/
https://www.jigsawexplorer.com/ |
8.Hafta |
|
|
Ortak Ürünün Yapılması-Birlikte Oyun Oynuyoruz |
PADLET
PLİCKERS ZOOM |
https://tr.padlet.com/ https://get.plickers.com/ https://zoom.us/ |
Okul Panoları |
|
|
NİSAN AYI ÇALIŞMALARI |
|
|
9.Hafta |
|
|
Oyun Materyal Hazırlığı |
|
|
10.Hafta |
|
|
Oyunun Oynanması |
|
|
11.Hafta |
|
|
Şenlik Hazırlıkları |
MİMİ PANDA RASTERBATOR |
https://mimi-panda.com https://rasterbator.net/ |
12.Hafta |
|
|
Okul Şenliği |
|
|
E-Book Çalışması |
STORYJUMPER |
|
ORTAKLAR ARASI İLETİŞİM VE İŞBİRLİĞİ |
|
|
Twinspace Chat Room |
|
|
Twinspace Forum |
|
|
Canlı web görüşmeleri |
ZOOM |
|
PROJE ÖN DEĞERLENDİRME ANKETLERİMİZ |
|
|
Öğretmen değerlendirmeleri |
STORYJUMPER
GOOGLE FORM |
https://docs.google.com/forms/u/0/ https://www.storyjumper.com/ |
Öğrenci değerlendirmeleri |
STORYJUMPER GOOGLE FORM |
https://docs.google.com/forms/u/0/
https://www.storyjumper.com/ |
Veli değerlendirmeleri |
STORYJUMPER
GOOGLE FORM |
https://docs.google.com/forms/u/0/ https://www.storyjumper.com/ |
PROJE SONUÇ DEĞERLENDİRME |
|
|
Öğretmen değerlendirmeleri- |
GOOGLE FORM |
|
Öğrenci değerlendirmeleri- |
GOOGLE FORM |
|
Veli değerlendirmeleri- |
GOOGLE FORM |
|
E-GÜVENLİK |
|
|
Çocukların çevrimiçi hakları |
CANVA
GOOGLE SLAYTLAR |
https://www.canva.com/tr_tr/ https://docs.google.com/presentation/u/0/ |
Telif hakkı |
EMAZE |
|
Ebeveyn İzinleri |
|
|
e-güvenlik sunumu |
CANVA |
|
Müfredat |
CANVA E-TABLOLAR |
https://www.canva.com/tr_tr/ https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/ |
PROJE SERGİMİZ |
EMAZE |
|
YAYGINLAŞTIRMA |
|
|
Proje Blogumuz- |
BLOGGER |
|
İnstagram- |
İNSTAGRAM |
|
Okul Web Sitesi |
OKUL WEB SİTELERİ |
|
Okul Panoları |
|
|
Oyun ve Proje Tanıtım Broşürü |
CANVA |
|
Facebook |
FACEBOOK |
|
SERTİFİKALAR-ÖDÜLLER |
|
|
Veli –Öğrenci Teşekkür Belgeleri |
CANVA |
|
Öğretmen Kalite Etiketleri |
CANVA |
|
|
|
Web 2.0 Teknolojisinin Eğitimde Önemi Nedir?
Daha üst sınırı belirlenmemiş olsa da 2000 yılından sonra doğan nesil Z kuşağı olarak adlandırılmaktadır. Z kuşağı teknolojiye çok kolay ayak uyduran, özgüveni yüksek, analitik düşünme becerisi yüksek, istediklerinin ne olduğunu bilen, dikkat süreleri kısıtlı olmasına rağmen aynı anda birçok işi yürütebilme yetenekleri sayesinde bu açığı kapatabilen, yaratıcılığa ve yenilikçiliğe önem veren bir kuşaktır. Belirgin özelliklerinden dolayı Z kuşağı bir öğrenciye eski standart yöntemler istenilen etkiyi tam oluşturamamaktadır. Bu nedenle yeni nesil öğrencilere yeni nesil yöntem ve metotlar kullanılması gerekmektedir. Web 2.0 teknolojisi bu konuda yardımımıza yetişiyor ve yeni nesil gençlere daha uygun bir eğitim ortamı oluşturmamıza yardımcı oluyor. Web 2.0 teknolojisinin eğitim ortamı, öğrenci ve öğretmen açısından katkılarından bahsedelim.
Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Eğitim Ortamına Katkıları Nelerdir?
Daha aktif ve katılımcı bir sınıf ortamı oluşturur.
Eğitim ortamındaki öğrencilerin birbirlerine karşı olumlu tutumlar gerçekleştirir.
Eğitim ortamında grup çalışması, etkili öğrenme, üst düzey düşünme, yapılandırmacı öğrenme, bireysel öğrenme, sorumluluk alma vb becerilerin gelişmesine katkı sağlar.
Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Öğrencilere Katkıları Nelerdir?
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler öğrenim hayatlarında ve ileriki yaşamlarında teknoloji okuryazarı, aktif ve katılımcı bireyler olmalarına yardımcı olur.
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler ürün odaklı çalıştıkları için gayretlerinin sonuçlarını somut olarak elde ettikleri için derse karşı istekleri ve bir şey geliştirmiş olma mutluğunu yaşarlar.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler ürün üzerinde esnek çalışma imkanına sahip oldukları için kendisine uygun en iyi öğrenme metoduyla öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Bireysel öğrenme yöntemiyle en etkili öğrenmeyi gerçekleştirmiş olur.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan, bilgiyi üreten, bilgiyi değiştiren, kaynağını sorgulayan aktif öğrenciler olmaktadırlar.
Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Öğretmenlere Katkıları Nelerdir?
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmen sınıfa getirdiği farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık getirir.
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmenin değerlendirme çeşitliliği artar. Standart değerlendirmeye alternatif olarak ürün odaklı değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğretmen derslerinde daha güncel ve işlevsel içerikleri kullanır.
Web 2.0 araçlarının çeşitliliği sayesinde öğretmen zaman ve mekan konusunda özgürleşir. Bu durumda öğretmenin daha kısa zamanda daha çok bilgi vermesini, değerlendirme aşamasındaki vakit kaybını da minimum seviyelere çekerek bu zamanı daha farklı etkinliklerde kullanma imkânı sağlar.
Eğitimde Kullanabileceğimiz Bazı Web 2.0 uygulamaları
Anket Araçları: Pollsnack, Riddle, Jet Anket, Survey Monkey, Poll Everywhere, Plickers, Kahoot , Quizizz
Animasyon Araçları: Flipaclip, Animaker, Dvolver, Zimmer Twins At School, Explee, Moovly, Cartoon Maker, Goanimate.Voki
E-Kitap Araçları: Cube Creator, Wattpad, Issuu, Tikatok, Ourboox, Zooburst, Calameo, My Storymaker, Book Creator, My Storybook, Flipsnack, Storybird
Fotoğraf ve Resim Araçları: Fodey, Gifmob, Toondoo, Bitmoloji, Pıxlr, Fairy Books, Bitstrips, ThingLink, Camera360, Photo Director, Canva,
Günlük Tutma Araçları: Lınoıt, Padlet
Hikaye Araçları: Comic Book Creator, Storybird
Sertifika-Belge Araçları: Certificate Magic, Quick Sertificates
Slayt ve Sunum Araçları: Fotobable, Nearpod, Slidetalk, Slıdeboom, Photobucket, Slıderocet, Slidesnack, Slidedog, Slide Show Creator, Emaze, Prezi, Powtoon, Slidely, Tellagami
Takvim ve Tarih Araçları: Timetoast, Timeline
Video ve Müzik Araçları: Sparkol, Roxio Photoshow, Edjing, Video Clip And Rotate
Kizao, Vcasmo, Tube Chop, Animoto, Twisted Wave Audio Editor, Edpuzzle, S
Web Sayfası Araçları: Woto, Jimdo, Flavors.Me, Trello, Blogger, Wordpress, Kidblog, Joomla, Wix, Weebly
Oyun Araçları:Wordwall,Learningapps..